Pages

Friday 12 August 2016

TASKFORCE FAIL JENAYAH LEBUH QUEEN



12 OGOS 2016, JUMAAT - Mesyuarat EKSA Lebuh Queen Bilangan 3/2016 telah memutuskan agar pengurusan fail jenayah diberi perhatian yang serius agar lebih mudah dijumpai semasa carian fail tersebut (easy tracing).

Justeru, satu rak yang telah ditempah dari Unit Pentadbiran JKSNPP telah tiba dan rombakan bilik fail jenayah telah dilakukan dan semua kotak penyimpanan fail jenayah yang uzur telah dibaik pulih dengan menggunakan pita pelekat. Semua kotak fail yang dibaik pulih turut dipastikan bahawa kandungan fail jenayah adalah mengikut sequence number yang telah didaftarkan di dalam Sistem Pengurusan Kes Mahkamah Syariah (SPKMS) atau lebih dikenali sebagai e-Syariah.

Projek fasa 1 telah selesai dan projek fasa ke 2 akan diteruskan dengan labelling kotak berkenaan menurut saranan laporan Juruaudit MAMPU pada audit pensijilan yang lalu yang menjadikan aspek keselamatan sebagai fokus utama.

Projek fasa ke 2 juga turut melibatkan penghapusan sepenuhnya sudut fizikal EKSA yang digantikan dengan sudut informasi perundangan di Lebuh Queen.

Terima kasih daun keladi kepada semua yang terlibat. 

 Sebelum pemasangan rak besi di bilik Fail Jenayah Lebuh Queen.

 Selepas pemasangan rak besi dan fail yang dibaik pulih disusun semula. Pending labeling untuk projek Fasa ke 2.

 Projek Sudut Informasi Lebuh Queen. Maklumat sedia ada dikemaskini.

Lebuh Queen ke arah Sudut EKSA Maya. Sudut fizikal akan ditukar kepada sudut informasi berkaitan proses perjalanan kes Mahkamah untuk panduan awam.

Share

Twitter Facebook